Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD

Firma badawcza SuperData opublikowała ciekawy raport dotyczący stanu rynku cyfrowej sprzedaży gier wideo.

Z ujawnionych informacji wynika, że wartość dokonanych transakcji za pośrednictwem kanałów dystrybucji cyfrowej w ujęciu całego świata wyniosła w ubiegłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów. Jest to skok w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku aż o 11 procent.

Bardzo dużą popularnością cieszą się produkcje konsolowe - mimo praktycznie niezmiennej liczby aktywnych użytkowników w badanym okresie zarejestrowano wzrost zarobków brutto w tej części rynku o 29 procent (daje to 326 milionów dolarów). Ogromna w tym zasługa tych graczy, którzy kupowali przez sieć pełne produkcje, generując ponad 132 miliony dolarów przychodu. Niewątpliwym królem na rynku dystrybucji cyfrowej pozostaje grupa urządzeń mobilnych – w ubiegłym miesiącu zanotowano w tym sektorze spory wzrost liczby nowych grających, co automatycznie przełożyło się na 2 miliardy dolarów ogólnego przychodu (wzrost o 9 procent). Ciekawostką pozostaje spadek zarobków w kontekście płatnych gier MMO. Z ujawnionych informacji wynika, że wartość rzeczonego rynku zmniejszyła się o 8 procent do 213 milionów dolarów.

A jak na tle tego wszystkiego wyglądają poszczególne produkcje? Takie informacje również znalazły się we wspomnianym zestawieniu. Z ujawnionych danych wynika, że w przypadku konsol najbardziej kasową produkcją była FIFA 16. Na pecetach zaś - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Firma Konami dołożyła wszelkich starań, aby w momencie premiery na rynku w tym samym czasie ukazały się wszystkie poszczególne wersje sprzętowe. Jak widać, opłaciło się, także w przypadku konsol, ponieważ i tutaj The Phantom Pain radzi sobie całkiem nieźle, zajmując pozycję numer cztery.

Źródło:
"Renox" - GRY-OnLine


Klemens
2015-10-23 18:29:08